PedIT vindt zijn oorsprong in het onderwijs en is gemaakt door pedagogen. Het bijzondere aan PedIT is dat er ontzettend veel mogelijkheden zijn en het programma toch eenvoudig blijft in gebruik. Uniek is ook dat de grafische vormgeving kan worden aangepast. Hierdoor kunt u zelf bepalen wie, wat, waar, wel of niet ziet.
PedIT is er niet alleen voor het gemak van de docent of voor het plezier van de leerling, maar juist voor beide partijen! PedIT is er voor leerlingen van alle leeftijden. Nog een verschil ten opzichte van andere leeromgevingen is dat PedIt het individuele leren vloeiend combineert met het samenwerkend leren. PedIT is er dus echt voor iedereen!
Specificaties
PedIT is een flexibele omgeving die het onderwijs en het leren op verschillende manieren ondersteunt. Alle didactische online werkvormen zijn mogelijk. Het ‘Flipped classroom’ model en integraal onderwijs zijn uitermate geschikt. Omdat PedIT vanuit een sociaal constructivistische visie is ontstaan drukt dit een duidelijke stempel op de leeromgeving. PedIT is gemaakt door ‘pedagogen’. Nog voordat de eerste code was geschreven, hebben we onze onderwijsvisie geformuleerd, namelijk:
Mensen leren wanneer ze andere mensen ontmoeten
De groep is de ‘arena’ van het leren
De groep is de ‘bron’ van informatie en leren
PedIT is een hosted omgeving
U kunt PedIT zelf inrichten, wij kunnen u helpen, of het geheel voor u verzorgen.
Bron: Levina Hartman – 12Change learning
Filters
leerdoel | |
---|---|
werkvorm | beoordelen, discussie, intervisie, klassikaal leren-werken, oefenen, praktijkopdracht, project, samenwerken, zelfstandig leren-werken |
plaats | |
timing | |
groep | |
doelgroep | |
feedback | |
kosten | |
ELO | |
platform |
Levina Hartman –
Ieder systeem moet je leren kennen dus het is altijd even werk. PedIT is echter erg vooruitstrevend.